British Shorthair & Burmeser forum

Katze Logo

Gå tilbage   British Shorthair & Burmeser forum > British Shorthair & Burmeser - åbent for alle > Debat - Burmesere
Brugernavn
Password
Registrer OSS Medlemsliste Kalender Marker alt som læst

Debat - Burmesere Alle med interesse for racen kan skrive i dette forum

Svar

Emne værktøjer
Gammel 28-10-09, 09:24   #1
Sophie
Killing

Registreringsdato: 27-10-09
Lokation: Fyn
Enig: 0
Har givet 0 ENIG i 0 indlæg
Standard Nogen der kan hjælpe?

Hej.
Jeg har besluttet mig for, med mine forældres tillades, at give mig selv den julegave, at købe en Burmeser. Jeg har bare nogle få spørgsmål, som jeg håber at nogle herinde ville hjælpe mig med at få svar på.
Skal man virkelig over de 3000 kr for en Burmeser kæle-kat? Jeg forstår selvfølgelig godt at det er en racekat osv og at det simpelthen ér en dyr kat, men det er bare en del penge for en 2.års gymnasie-elev. Så kunne jeg selvfølgelig bare vælge en huskat, men jeg er simpelthen så forelsket i Burmeseren, da min morfar har en og jeg har hørt at den fælder betydeligt mindre end en huskat. Så ville jeg også gerne vide om katten så er vaccineret, chippt, renlig (har lært at benytte en kattebakke) osv, når man køber dem?
Jeg vil helst købe en killing, men er også interesseret i en 1-2 års gammel kat, hvis den er billigere.
Sophie er offline   Besvar med citat
Gammel 28-10-09, 10:06   #2
Slambert
DSM

Registreringsdato: 04-11-06
Lokation: Slangerup
Enig: 11
Har givet 14 ENIG i 13 indlæg
Standard Re: Nogen der kan hjælpe?

Citer:
Oprindeligt indsendt af Sophie Se indlæg
Skal man virkelig over de 3000 kr for en Burmeser kæle-kat?

Hvis det er en killing (12-16 uger alt efter opdrætter), koster de så vidt jeg ved minimum 4.000 kroner .

Citer:
Så ville jeg også gerne vide om katten så er vaccineret, chippt, renlig (har lært at benytte en kattebakke) osv, når man køber dem?

En registreret opdrætter skal sælge katten med minimum én vaccination. Der er ingen krav om, at den skal være chippet/øretatoveret, så det vil variere fra opdrætter til opdrætter, men du skal kunne forvente, at den har lært at bruge kattebakke, når den flytter hjemmefra .

Citer:
Jeg vil helst købe en killing, men er også interesseret i en 1-2 års gammel kat, hvis den er billigere.

Som med så mange andre ting, er jeg sikker på, at prisen varierer fra opdrætter til opdrætter, men lidt ældre katte (som typisk er tidligere avlskatte) vil altid være billigere end killinger. Lige pt. er der f.eks. to på denne liste, der måske kunne være interessante for dig?

http://www.bb-klubben.dk/WebPages/Re...ltCatList.aspx

Mette

Bailey 07.03.2001 - 23.09.2007
Guinness 07.03.2001 - 28.09.2009
Slambert er offline   Besvar med citat
Gammel 28-10-09, 11:03   #3
Kongensgaard
Administrator

Kongensgaard's avatar

Registreringsdato: 06-02-06
Lokation: Vallensbæk Strand
Enig: 1
Har givet 9 ENIG i 7 indlæg

En killing er kun killing i kort tid, og jeg ved af erfaring at man ikke knytter sig mindre til en voksen kat end man gør til en killing. Så at kigge på voksne katte kunne være en rigtig god mulighed. Hvis det er pensionerede avlskatte så er prisen ofte en helt anden end for killinger.

Kongensgaard er offline   Besvar med citat
Gammel 28-10-09, 11:10   #4
Abene
DSM

Abene's avatar

Registreringsdato: 19-04-06
Lokation: Vejby
Enig: 37
Fået 1 enig i 1 indlæg

Hej Sophie

Jeg forstår godt, at du ønsker en burmeser, eller hellere 2 i huset!
Hvad prisen angår, synes jeg, at du skal snakke med en opdrætter, der har en voksen kat til salg. Det hænder jævnligt, at voksne katte der er taget ud af avl, sælges neutralliseret og ofte billigere end en killing,- og det er jo katte som har været så gode, at man har opdrættet på dem, og de er jo ofte både chipset og ialtfald vaccineret. Jeg vil anbefale dig , at kigge på BB-klubbens hjemmese
http://www.bb-klubben.dk/WebPages/Co...ViewPage.aspx?
hvorpageid=32 hvor du under LINKS og burmesere, kan finde bå de killinger og voksne katte til omplacering!

Cats og Conni

m.v.h.
Conni
Abene er offline   Besvar med citat
Gammel 28-10-09, 17:41   #5
Sophie
Killing

Mange tak for hjælpen!
Ja, en voksen kat ville måske være det bedste. Jeg har bare et eller andet med, at jeg gerne vil starte med at få den så ung som muligt. Men hvis prisen er betydeligt lavere, er det jo selvfølgelig et plus! Jeg tænker bare lidt på, at hvis man overtager en voksen kat, kan man jo ikke rigtigt selv navngive den og det ville være lidt ærgeligt hvis jeg ikke kunne det, da det betyder en del for mig ang et bestemt navn.

Sophie
Gammel 28-10-09, 18:35   #6
Chagall
DSM

Lokation: Sulsted
Har givet 3 ENIG i 2 indlæg

En Burmeserkilling er heller ikke optimal at have uden en ven

Marina
Chagall er offline   Besvar med citat
Følgende bruger er ENIG med Chagall.
Beavis (22-01-10)
Gammel 28-10-09, 18:46   #7
Rita
DSM

Rita's avatar

Registreringsdato: 11-04-07
Lokation: Holstebro
Enig: 1
Har givet 6 ENIG i 5 indlæg

Citer:
Mange tak for hjælpen!
Ja, en voksen kat ville måske være det bedste. Jeg har bare et eller andet med, at jeg gerne vil starte med at få den så ung som muligt. Men hvis prisen er betydeligt lavere, er det jo selvfølgelig et plus! Jeg tænker bare lidt på, at hvis man overtager en voksen kat, kan man jo ikke rigtigt selv navngive den og det ville være lidt ærgeligt hvis jeg ikke kunne det, da det betyder en del for mig ang et bestemt navn.

Sophie
En killing har også et navn på papirne, præcis som de voksne - og kan man ikke lige forlignes med det, så kalder man den jo bare noget andet i daglig tale. Ellers er det jo kun ved dyrlægen og udstillinger det rigtige navn skal fremgå. Om en voksen kat reagerer på sit navn er jeg lidt i tvivl om, men de reagerer 100% sikkert på stemmer og forskellige lyde i hjemmet som forbindes med noget: F.eks madskålen kan høres på laaang afstand og guffen på endnu længere afstand. Lyden af en seng der skal redes, lyden af en sofa der besættes, lyden af gæster der kommer osv....
Jeg kan godt forstå, du ønsker dig en burmeser, en voksen kat kan evt godt komme ud alene alt afhængig af dens personlighed, men en killing har absolut brug for selskab af andre katte - og helst en anden killing. Det er en stor del af det at være burmeser, at man er en flok som kan nuses om og drages omsorg for. Men være ikke nervøs, for selv om man har 2 eller flere katte, er de ikke mindre menneskeglade, tvært i mod har man bare det flere katte liggende hos sig

Rita er offline   Besvar med citat
Gammel 28-10-09, 18:59   #8
Sophie
Killing

Mange tak for så hurtige og gode svar! Det er dejligt.
Jeg kan høre at det ikke en kiling jeg skal have fat i så. Men hvornår holder den så op med at være killing? Det jeg mener er, hvornår vil den kunne klare at være alene? Er det nok hvis den kun er et år eller 2 gammel så? Jeg vil jo ikke have at min kat skal gå og føle sig ensom når jeg er ikke lige er der, fordi jeg er i skole, på arbejde eller lign.
Jeg ville rigtig gerne have 2 katte! Det kan det bare desværre ikke blive til da jeg jo bor hjemme og det at anskaffe mig en kat skulle godkendes af mine forældre, da de jo også skal bo sammen med den så. Og de har desværre kun godkendt en. Så det skal være en kat der kan klare ikke at være i selskab med andre kæledyr.
Gammel 28-10-09, 20:00   #9
Mea Culpa
Scandinavian Winnier

Mea Culpa's avatar

Lokation: viborg
Enig: 2
Har givet 6 ENIG i 5 indlæg

Hvis jeg må være helt ærlig,tror jeg måske du skal kigge efter en anden race end burmeser. En burmeser der trives alene uden anden artsfælle hører til sjældenhederne.

Der findes racer der er bedre egnet til et eneliv.

Her hos mig kan du f.eks. ikke købe en burmeser der skal være enekat, hverken en killing eller en voksen.

KH
Linda
Gammel 28-10-09, 20:41   #10
Bamse
Europa Champion

Bamse's avatar

Registreringsdato: 04-06-08
Lokation: Randers

Jeg vil lige tilføje en kommentar med det der navne noget. Jeg har fået en 1 ½ årig brite hankastrat og han hed Bamse ved opdrætteren og jeg tænkte at jeg ikke skulle have en kat der hed Bamse. Men ligeså snart skønheden kom hjem til os kunne han selvfølgelig ikke hedde andet end det! Der er jo også en grund til at han blev døbt det fra start

Så navnet har ikke altid så stor betydning. Man skal nok komme til at stor elske den smukke kat alligevel!

Held oglykke med din søgen efter en kat!

Forresten ved jeg at nogle opfrættere giver rabat når man køber to killinger/katte på en gang ved dem. Og igen en lille personlig fortælling, så lyste min store hankat helt vildt op da han fik en legekammerat, de er bare så glade for hinanden!!
Bamse er offline   Besvar med citat
Gammel 28-10-09, 20:58   #11
skoglund
Grand International Champion

skoglund's avatar

Registreringsdato: 04-12-08
Lokation: Havdrup
Fået 1 enig i 1 indlæg

Du må simpelthen overtale dine forældre til to Burmesere,der er ikke dobbelt arbejde,men mere end dobbelt fornøjelse.

Og med hensyn til navne,ja hvad skal jeg sige min hellige birma hedder stadig Egon...

Kh Tine
skoglund er offline   Besvar med citat
Gammel 28-10-09, 22:15   #12
Sophie
Killing

Det er altid super rart med ærlige svar! Så mange tak til jer der har været så venlige at bruge tid på at hjælpe

Sophie.
Gammel 21-01-10, 11:01   #13
Ancher
International Champion

Registreringsdato: 14-05-06
Lokation: Kbh. V

Hej Sophie.

Jeg vil altså også tilslutte mig, at hvis du kun kan/vil have en kat, så er en burmeser IKKE den rigtige kat. Jeg synes, de bliver ved med at være meget afhængige af at have en katteven at hygge og lege med, og selvom mine må siges at være voksne (2 og 3 år), så ville jeg slet ikke være i stand til at tilfredsstille deres store trang til selskab, hvis jeg kun havde en. De er MEGET opsøgende katte, og jeg synes simpelthen, at én burmeser vil være rigtig synd, medmindre du er hjemme og klar på hygge og leg hele tiden - og hvem er det?

Mange hilsner fra Ea
Ancher er offline   Besvar med citat
Svar

Emne værktøjer

Regler for indlæg
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer
Du kan ikke rette dine indlæg

vB code er aktiv
Smilies er aktiv
[IMG] kode er aktiv
HTML kode er ikke aktiv
Gå til nyt forum

Lignende emner
Emne Startet af Forum Svar Nyeste indlæg
Nogen, der kender denne lille fyr? Bamselette Debat - British Shorthair 9 02-11-08 13:06
Er der nogen der kender dette? PH Ziki Generelt 0 25-05-08 14:16
Hvis nogen skulle være i tvivl Hammershøi Galleri - British Shorthair 18 15-02-08 13:51
Kender nogen denne burmeser Mea Culpa Generelt 9 31-08-07 20:30
Debat - nogen forslag? admin Generelt 0 13-11-06 10:56

Al tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:12.

Katze