![]() |
|
|
|
|
|||||||
| Debat - British Shorthair Alle med interesse for racen kan skrive i dette forum |
![]() |
|
|
Emne værktøjer |
|
|
#1 |
|
Administrator
Registreringsdato: 06-02-06
Lokation: Vallensbæk Strand
Enig: 1
Har givet 9 ENIG i 7 indlæg
|
Hej,
Jeg har en B hun og hun skal måske parres med en A han. Jeg overvejer at få målt titre for der er noget med at hvis værdien er lav mener man ikke der ikke ske noget ved at lade killingerne die. Men hvad er grænseværdien og er der forskellige bud eller er der stor enighed? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
DSM
Registreringsdato: 19-04-06
Lokation: Aalborg SØ
Enig: 2
Har givet 4 ENIG i 3 indlæg
|
Hej Jette
Ja det er korrekt. Marina har i hvert fald styr på værdierne ved jeg. Mariann |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Administrator
|
Okay, så håber jeg hun læser med her.
Mener det er 32, men husker måske forkert. Egentlig kunne jeg også godt tænke mig at vide om det er ofte man kommer under værdien eller om det er mget sjældent? Overvejer om det er "værd" at lave testen. Hvis nogen har erfaringer med et kuld med blodtypeuforenlighed må I meget gerne skrive om det her. Så kan det også komme med i overvejelserne. Selvom man kender problematikken er det rart at høre fra nogen der har prøvet det selv. Jeg forestiller mig jo lidt at det er meget let "på papiret", men knap så sjovt når man står med mormis der vil have sine killinger til at die. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
DSM
|
Vi havde jo to af den slags kuld i september.
Vi holdt A-killingerne fra i 16 timer og gav sutteflaske hver 2. time ca. Havde skaffet noget colostrum som det ene kuld nåede at få også. I det næste BB-blad har jeg lavet et lille skriv om det, hvor man også kan se de testkit, som jeg (læs: Marina og jeg) bruge til at teste blodtype på navlestrengsblodet. Konklusion: Det kræver at man er to ved fødslen til at teste blodtyper, hvis der er chance for B-killinger også. Dernæst kræver det at man vil ofre 16 timer på håndfodring af nogle værre skrighalse. Killingerne skal holde fra moderen, så hun skal vel have bodystocking eller lignende på Når det er sagt så gik det godt og jeg har ikke kunnet mærke forskel helbredsmæssigt på de killinger der fik råmælk, dem der fik colostrum og dem der kun fik KMR de første timer. Mariann |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Scandinavian Winnier
Lokation: viborg
Har givet 6 ENIG i 5 indlæg
|
Citer:
Din historie bringer minderne frem - ikke Marina - for år tilbage lavede vi det samme med test af navlestrengsblod..... Hvis ikke jeg havde haft Marina, var det aldrig lykkedes for jeg kunne ikke mere midt i de 16 timer, da gav mit helbred op, og jeg måtte sove. Men 4 killinger der alle lever og har det godt var mit resultat dengang. KH Linda |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Killing
Registreringsdato: 30-01-09
Lokation: Frederiksberg
Enig: 0
Har givet 0 ENIG i 0 indlæg
|
Hej Jette
Jeg ville da få taget testen, har selv fået taget den på 2 katte og på den ene var værdien 32 og på den anden 256, så måske er du heldig. Hilsen Linda |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Administrator
|
Hej Linda,
Tak - jeg går faktisk og venter på svar på blodprøven. Godt at høre at det kan lade sig gøre at man rammer de magiske 32. ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Administrator
|
Vil bare sige at jeg fik lavet testen. Mener den kostede EUR 20 (+ hvad dyrlægen tog for at tage blodprøve) - så det var ikke så dyrt.
Jeg fik svar pr. brev fra laboratoriet i Finland og Replica ligger heldigivs i den lave ende (mellem 1-16). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
DSM
|
Hej Jette
Det var da dejligt. Håber du får nogle fine killinger ude af den planlagte parring. Mariann |
|
|
|
![]() |
| Emne værktøjer | |
|
|
Lignende emner
|
||||
| Emne | Startet af | Forum | Svar | Nyeste indlæg |
| Blodtype B bloddoner søges... | Endoria | Debat - British Shorthair | 0 | 15-04-07 21:58 |